mgr Eryk Kozłowski


Pracownik badawczo-dydaktyczny na stanowisku asystenta
Wydział Fizyki UAM, Katedra Akustyki

  • Email: eryk.kozlowski@amu.edu.pl
  • Telefon: +48 535 822 010
  • ORCID: 0000-0002-2000-0468
  • KONSULTACJE
    stacjonarnie, pokój 109, I piętro Katedry Akustyki
    Poniedziałki: 10.30 – 12.30
    Wtorki: 9.30 – 11.30
  • Baza Wiedzy UAM: p u b l i k a c j e

Zainteresowania naukowe

  • Badania, rozwój i wnikliwa eksploracja najważniejszych zagadnień w stale rozwijającej się dziedzinie akustyki środowiska włączającej coraz to bardziej interdyscyplinarne i innowacyjne narzędzia dzięki postępowi technologicznemu w sferze dźwiękowej jak i wizualnej. Od rozwoju w dziedzinie krajobrazu dźwiękowego, projektowania dźwiękowego (sound design) czyli badań prowadzonych w obrębie nauki o krajobrazie dźwiękowym i wykreowanie „zdrowych” środowisk akustycznych poprzez optymalne wykorzystania takich dziedzin jak akustyka architektoniczna czy inżynieria dźwiękowa w celu
  • kontrolowania/kształtowania środowiska dźwiękowego danego miejsca, przestrzeni, szeroko pojętej ekologii dźwiękowej, dźwięku w przestrzeni miejskiej i jego wpływu na postrzeganie przez człowieka danego miejsca, interakcją pomiędzy danym środowiskiem i człowiekiem, przekształceń otoczenia dźwiękowego i związanych z tym zagrożeń, badań nad percepcją, psychoakustyczną oceną jakościową i identyfikacją dźwięków środowiskowych oraz konotacji audio-wizualnych poprzez angażowanie w
  • proces eksploracji zagadnień akustyki środowiska badań w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality – VR) i wzbogaconej rzeczywistości (Augmented Reality – AR), technologii binauralnej, badań nad eksternalizacją w auralizacji źródeł kierunkowych –
  • renderowania trójwymiarowego obrazu dźwiękowego za pomocą słuchawek, badania stopnia
  • oddziaływania poszczególnych czynników wpływających na eksternalizację dźwięku jak śledzenie położenia głowy, indywidualne funkcje przenoszenia głowy (HRTF – Head Related Transfer Function), modelowania przestrzenii, jak również efektu zgodności przestrzeni oraz ambisonii – formatu realizacji przestrzennych nagrań dźwiękowych, u podstaw której leży przechwytywanie i reprodukcja dźwięku na planie pełnej sfery, czyli 360 stopni we wszystkich płaszczyznach wokół pozycji słuchacza.
  • W chwili obecnej w największym stopniu zainteresowania naukowe koncertują się na tematyce szeroko pojętego dźwięku immersyjnego, binauralnego, ambisonii i przede wszystkim Dolby Atmos w ujęciu pogłębionej percepcji dźwięku w przestrzeni wielowymiarowej w praktycznym zastosowaniu w przemyśle muzycznym, multimedialnym i filmowym.

Działalność dydaktyczna

  • Prowadzi zajęcia dla studentów niestacjonarnej Reżyserii Dźwięku tj. Pracownia Technologii Nagłaśniania Koncertów, Pracownia Montażu Dźwięku Samplitude, Pracownia Realizacji Dźwięku (1,2,3) oraz Technologia Realizacji Dźwięku.
  • Prowadzi zajęcia dla studentów stacjonarnej Reżyserii Dźwięku tj. Montaż Mowy i Formy Dźwiękowe, Sieci Komputerowe w Audio.
  • Prowadzi zajęcia dla studentów Akustyki II Stopień tj. Pracownia Audiowizualna, Psychofizyka I, Psychofizyka II, Dźwięk Immersyjny i Przestrzenny.
  • Prowadzi również zajęcia laboratoryjne dla studentów Kognitywistyki II Stopnia tj. Psychoakustyka.
  • Koordynator ds. praktyk zawodowych Reżyserii Dźwięku Nagłośnieniowych, Radiowych i Telewizyjnych.